Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Bangkok en Chiang Mai

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

28 Juni 2012 | Thailand, Chiang Mai

Bangkok 21-6
Na een nogal turbulente vlucht zijn we om 06:00 uur aangekomen in Bangkok. We stonden echt te popelen om Michelle te zien dus zijn nog nooit zo snel bij de bagageband aangekomen, de douane probeerde ons ernstig te vertragen maar geduld is hierbij een schone en zeker een noodzaak om op tijd je meisje weer te zien. Toen we door de schuifdeuren kwamen zagen we haar echter niet meteen staan, we zijn toen naar een andere gate gelopen maar ook daar geen Mich. Uiteindelijk stond ze toch bij de eerste gate en had ze ons al lang gezien maar kon ze niet bij ons komen. Toen de beveilingsbeambte voor haar smekende blik door de knieën ging mocht ze toch een stukje verder lopen en konden we haar eindelijk omarmen, en dat voelde heel lekker!!!!

We werden door de taxi chauffeur bij ons hotel afgezet en daar maakte we meteen mee dat Mich al wat langer aan het reizen was en het helemaal gehad heeft met chauffeurs die proberen je een poot uit te draaien. Deze "goede" man werd op niet mis te verstanen wijze even door Mich duidelijk gemaakt dat hij eerst aan ons had moeten vragen of hij wel over de tolweg had mogen rijden en kon wat haar betreft fluiten naar het tolgeld, maar ja ..... wij zijn nog wat week en hebben de 2 euro er toch nog maar even bijbetaald. Ik hoorde in Michelle haar stem een toon die me zeer bekend voorkwam (Yvon?).
We zijn eerst nog maar even gaan slapen want dat was er tijdens het vliegen niet echt van gekomen en om een uur of 1 zijn we de stad in gegaan en dat was leuk!!! Het hotel zit op Koasan road en daar leeft het volop, overal stalletjes met prullaria en overal eettentjes, kortom een heerlijk gedoetje waar ik helemaal van hou. We zijn wezen eten en daarna naar Wat Arun gelopen, the temple of dawn. Daarna nog wat wezen drinken en met een tuk tuk terug naar het hotel. De avond hebben we doorgebracht op Koasan road en meteen Ton zijn Marlboro jasje weggebracht om na te laten maken.

De volgende dag hebben we onze jetlag er geprobeerd uit te slapen, om 11 uur wakker. Na het ontbijt zijn we naar het koninklijk paleis geweest en naar Wat Pho, toen begon het vreselijk te regenen en zijn we naar een shopping mall gegaan. Wat een walhalla is dat! Overal leuke dingen voor prijzen van niks, je kan daar voor 25 euro je hele garderobe aanvullen, Mich en ik vermaakte ons prima, de jongens wat minder. Dat was jammer want daarom hadden we maar een uur de tijd. Maar we komen vast nog wel meer van dit soort malls tegen, dat komt wel goed. In het hotel aangekomen bleek trouwens 1 van de t-shirts die ik had gekocht veel te klein te zijn, die is dus naar Michelle gegaan, ze hebben hier maar één maat het is dus goed dat ik niet teveel gekocht heb.

Chiang Mai 23-6
's morgen eerst Ton zijn jasje opgehaald en dat is goed gelukt! Voor 100 euro heeft hij exact hetzelfde jasje weer terug in het asgrijs. Hij moet er nog een beetje gedragen uit gaan zien, maar hij is echt precies hetzelfde, ze vonden het trouwens een hel om na te maken, very difficult.
We zijn met een binnenlandse vlucht aangekomen in Chiang Mai en zitten hier in een homestay bij een zeer lieve familie. We moeten 's morgens ons eigen ontbijtje klaar maken en mogen verder van alles gebruik maken. Slapen gaat iets moeilijker, de airco maakt veel lawaai en als we hem uitzetten is het weer te warm. Bij Koen en Mich op de kamer zit een fan, dat is veel prettiger.
We zijn 's avonds naar de nachtmarkt gegaan, ook al zo leuk.
De volgende dag hebben we de hele dag gefietst door Chiang Mai. Om 4 uur hebben we een massage afgesproken met een wax (auw!) voor mij en voor ons allen een body massage met olie. Behalve Ton deden wij er ook nog een gezichtsbehandeling bij, en toen waren we weer helemaal nieuw! Michelle had in de tijd dat zij in Chiang Mai was gezien dat het bij een bepaald restaurantje altijd heel druk was en daar waren we zo benieuwd naar dat we daar naartoe gefietst zijn en in de rij zijn gaan aansluiten om te kunnen eten. Dat was heel leuk, het was zeg maar "gourmetten" op z'n Thais, met een pannetje op hete kolen midden op tafel, we konden van alles pakken wat we wilde eten en moesten het aan tafel zelf klaar maken. Het zat helemaal vol met studenten vanwege de prijs denk ik, want voor 15 euro hebben we met z'n vieren heerlijk gegeten, met drinken en een ijsje naar keuze toe.

Nu de grote vraag: is Michelle erg veranderd in die 9 weken???? Nou het is natuurlijk nog gewoon ons meisje, maar ze is een stuk pittiger geworden, laat zich niet bedonderen en laat duidelijk merken als het haar niet bevalt. En waar we zeer trots op zijn is dat ze helemaal op haar gevoel vertrouwt, als het niet goed voelt dan reageert ze daar meteen op en het maakt niet uit wat een ander daarvan vind, ze gaat weg uit de situatie.

Tot zover, de scooters staan voor ons klaar, we gaan vandaag een dagje op de scooter buiten Chiang Mai.

• 28 Juni 2012 - 08:56

Er En Jol:

Heej alle 4!!!
    Wat klinkt jullie verhaal geweldig! Er klinkt heel veel plezier en genieten uit!!!
    Fijn dat het zo goed gaat met Michelle!!!
    Gelukkig staat jullie verhaal er op...ik bleef kijken! Was zó benieuwd!
    Lieverds, geniet verder en kom terug met nog veel meer mooie verhalen, wat zullen ze prachtig klinken bij een ei!
    Dikke kus van ons uit een warm maar nog steeds niet echt zomers Schoorl.
    De wind voert in elk geval het woord niet meer Monique ;-)

• 28 Juni 2012 - 16:49

Carel En Els:

Lieve luitjes,

Eindelijk hebben wij weer Wiffi, dus even een reaktie.
    35 graden bij jullie heerlijk daar kunnen wij alleen maar van dromen.
    Chiang mai, erg leuk en zeker de nachtmarkt, allemaal "merk" kleding te kust en te keur.
    Fantastisch eten in Thailand, en voor een prijs dat je niet zelf iets hoeft klaar te maken.
    Gezellig om met jullie mee te reizen wij wensen jullie Nog een leuke tijd verder met elkaar, maar dat zal wel lukken denken wij.

Liefs Carel en Els

• 29 Juni 2012 - 10:38

Marcel:

Hai Rietveldjes,

wat goed te lezen en het geeft zelf bij mij wat emoties. Ik kan mij nog niet voorstellen dat mijn zoon of dochter alleen de wereld over gaat maar ik ga het ze zeker aanraden.

Geniet ook van het lekkere eten en de geweldige service welke je erbij krijgt :-)

Gr Eva en Marcel

• 30 Juni 2012 - 12:27

Germaine:

:-) lees ik toch weer een reisverslag ipv dat we nog een keer een borrel hebben genomen... Het is ook zo verschrikkelijk druk geweest hier, nog trouwens. Er zit nu wel schot in de verbouwing, hopelijk kan ik jullie na de zomer in een geheel vernieuwd en flink gegroeid paleis ontvangen!
    Vakantie vieren doe ik deze zomer door mee te genieten met anderen, blijf dus vooral schrijven! Fijn dat het met Mich zo goed gaat, en dat jullie nu samen op stap kunnen. Geniet maar lekker van het prachtige Thailand en het heerlijkste eten van de hele wereld! Groeten uit Amsterdam! XXX

• 01 Juli 2012 - 22:58

Simone:

haay fijn dat jullie je meisje in je armen hebben kunnen sluiten ,zowiezo heel mooie dat zij het aandurft om hier haar studie te vervolgen ,,,in namens mij gevoel het mooiste land op de werld
    wil jullie even zeggen dat het met jullie hondje heel goed gaat,en er word erg goed voor haar gezorgd
    iedereen is ook gek met haar ,de kids van huub en jazz heeft er ook weer een haarige broer bij
    ze is ook vaak bij huub, en bij ons .net een kind van gescheiden ouders,,en soort regelling zeg maar
    ze heeft al van alles mee gemaakt ,straat feestje ,,bos,strand ,stad.zelfs is zij in het verzorgingstehuis oudtburg geweest bij de demente bejaarden,,dat was zo grappig ,,,,ze waren heel lief en alle verhalen van die mensen kwamen boven ,,welke hond ze hadden en hoe ze hebben geheten
    ik zei,, zij heet yla en ze vonden het zo een mooie naam
    de vrouw die het eten rond brengt ,die had het altijd over haar hond en die heet jopie ..
    nou dat vonden zij,, in ene veel minder leuk en die naam was ook stom ,,wie noemt zijn hond nou jopie
    die vrouw vond het maar niets dat haar haar hond in het niets viel tegen over,, onze adoptie hond(jullie krijgen haar ook niet meer terug hoor dan weet je dat bij deze)
    zo grappig ze lijkt zoveel op luna .ik herken zoveel daar in, echt heel leuk om te zien
    dus maken jullie geen zorgen ze is in goede handen jazz nina en sjors zijn gek met haar en wij natuurlijk ook
    of zij naar bergen raakt ik denk het niet ,,,ik ga ze van de week bellen dat ze word in geschreven in de gemeente schagen,,,,,,grapje kus kus nog een hele fijne reis