update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

update

Door: Monique

17 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Even een tussen update, we hebben het zo druk dat ik geen tijd heb om te schrijven. Hier alvast een kleine update.....

Bangkok, 09-07
Vanmorgen vroeg naar het busstation om de bus naar Bangkok te halen, ongeveer 7 uur rijden. Onze aardige tuk-tuk chauffeur van gisteren stond ons al om 7 uur op te wachten, bij het busstation aangekomen vond hij het toch nog even nodig om me vreselijk af te zetten voor 300 Bath, dat was zeker 200 Bath (ong. 5 euro) teveel tot groot ongenoegen van Michelle. Hij dacht zeker ook, die zien we toch niet meer terug….
De busreis ging verder prima, de bus was luxe en goed te doen. Bij het uitstappen in Bangkok werden we meteen weer door een taxi chauffeur besprongen, maar twee keer op een dag af laten zetten is toch wat teveel dus die hebben we het wat moeilijker gemaakt. Denk dat hij uiteindelijk ook nog wel ruim betaald is, alleen zaten we midden in de spits in Bangkok, dus de taxirit heeft ook nog zeker een uur gekost en toen waren we weer op Khaosan road. Lekker gegeten en daarna nog even een cocktail gedronken op het dak van het hotel bij de bar. Natuurlijk waren we wat moe van het reizen van de dag, waardoor we wat meer geïrriteerd waren naar elkaar, maar we merken ook dat er wel iets veranderd is in ons gezin. Denk dat het wel de laatste keer is dat we zo als gezin samen gereisd hebben, Michelle is zo zelfstandig geworden dat die ons echt helemaal niet meer nodig heeft en het prima zelf aan kan, die moet dus lekker zelf op pad gaan en geen rekening met ons moeten houden. Ik vind dat aan de ene kant moeilijk, loslaten….., aan de andere kant vind ik het mooi om te zien hoe vol zelfvertrouwen ze hier alles tegemoet treedt en ben ik zeer trots op haar en op ons dat we haar zover gebracht hebben. Koen past zich nog steeds heel makkelijk aan maar mist Susanne wel meer dan dat hij verwacht had, die wil dus volgend jaar echt met haar op vakantie en dat is ook mooi om te zien, die gaat het gewoon doen en ziet wel waar hij tegenaan loopt. Goed ook om dit met z’n allen zo open en eerlijk uit te kunnen spreken, daar hebben we er dan ook nog maar één op genomen.
Morgen gaat Michelle Martijn afhalen van het vliegveld, kunnen wij nog even lekker uitslapen ;-) ……

Bangkok, 10-07
Vanmorgen om 10 uur kwamen Mich en Martijn van het vliegveld af, meteen gezellig met elkaar wezen ontbijten en verder de dag rustig aan gedaan om Martijn een beetje te landen en aan de warmte en tijdverschil te laten wennen. Ton en ik zijn naar het centrum van cultuur en moderne kunst geweest en dat was zó leuk! Van binnen was het beetje het idee van het Guggenheim in New York, het liep in ronde banen naar boven, boven was allerlei moderne kunst, waarvan je bij het één denk: Nou het zal wel, en bij het andere weer vol verwondering sta te kijken. Op een lagere verdieping was een zaal helemaal gewijd aan: Long live the King and Queen. In Thailand hebben ze de koning en koningin heilig verklaard, werkelijk overal zie je afbeeldingen van de koning en vereringen. Het is hier dan ook een zware belediging die met celstraf wordt beboet als je de koning beledig, waag het dus niet om op briefgeld te gaan staan of zoiets want je wordt direct opgepakt. In die zaal hingen allemaal schilderijen waar de afbeelding van de koning op de één of andere manier te zien was. Het meest subtiele vonden we nog wel een schilderij van een vrouw die een wit overhemd aan het wassen is waarin in de borstzak nog een briefje zit van 20 Bath, die je er heel licht er doorheen ziet zitten (Ton merkte dit op, want ik had het echt niet gezien). Prachtige schilderijen waar je soms echt met je neus op moest staan om te zien dat het geschilderd was.
Daarna zijn Michelle en ik zijn nog naar MBK geweest, de shoppingmall om nog wat souvenirs te kopen want ik denk dat wij niet meer in Bangkok terug komen om dit nog te doen.

• 17 Juli 2012 - 12:51

Rob:

Ik voel een snik maar vooral een....lach! Ja ... je mag t loslaten!!xx

• 17 Juli 2012 - 15:19

Carel En Els:

Lieve Monique en Ton,

Ja kleintjes worden groot, en hebben je op een gegeven moment niet meer zo nodig.
    Zo is het leven en het is maar goed ook.
    Wij vinden dat jullie het fantastisch gedaan hebben, en inderdaad ook trots op jullie zelf mogen zijn.
    Maar natuurlijk ook jammer je te moeten realiseren, dat dit mogelijk de laatste keer is, als gezin op reis te gaan

Liefs Carel en Els

• 17 Juli 2012 - 18:41

Er En Jol:

Heej alle 5!
    Wát genieten jullie! Fijn voor Mich dat Martijn er is!
    Tja, loslaten....wij gaan over 3 weken ook voor het eerst met z'n tweetjes weg....heeft ook zeker iets!
    Dion is naar Texel een heeft vandaag gehoord dat hij is toegelaten op het HvA, Roben mag blijven bij LBi (zijn stagebaan) en heeft er dus een baan aangeboden gekregen!!! Dat gaat allemaal lekker de vakantietijd in! Zie jullie volgende week!! Veel plezier nog samen!!

• 19 Juli 2012 - 10:36

Simone:

liefde is loslaten,,,,
    jullie hebben jullie kinderen een warm nest gegeven ,daar kunnen een hoop mensen niet aan tippen.jullie gaan gerust nog wel eens met elkaar op pad ,met kinderen en klein kinderen ,,ha,ha
    de tijd gaat snel!!!!!!!!!
    met het hondje ayla gaat het meer als goed ,zij is heer en meester van de hubertushoeve,,,ze zit zelfs op de keuken tafel te wachten of huub thuis komt,,huub had iets ,,,dat hij aan kwam rijden ,,wie zit er nu in de keuken en jawel hoor yla op de keukentafel
    ze heeft er ook 2 haanen vriendjes bij
    ze ios weer helemaal een jonge meid
    ze loopt heel uitdaagend langs het hok met haar kontje te schudden
    wij wensen jullie een hele goede reis terug ,,kusjes van onsxxxxxxxxxxx