Trekking in de jungle - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Trekking in de jungle - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Trekking in de jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

03 Juli 2008 | Ecuador, Vilcabamba

In Cuenca zijn we 3 nachten gebleven. Dit is een heel leuk stadje, wij vonden het leuker dan Quito. Volgens de reisgidsen staan Quito en Cuenca altijd om en om op de eerste plaats van leukste steden in Ecuador. Voor ons dus Cuenca! Het is een echt koloniaal stadje met vele mooie spaans uitziende gebouwen en veel parkjes en 18 kerken. We zaten in een heel leuk hostal, op loopafstand van de kathedraal en waar alles te doen is. Je kan hiervandaan ook tours boeken, er zit een nationaal park in de buurt en wat traditionele dorpjes. Maar we hebben besloten om even een paar dagen rust te nemen. Even geen zin in een trekking of andere poespas, maar zelf een beetje de stad verkennen en we wilde graag naar de hoedenfabriek waar de enige echte panamahoedjes gemaakt worden. Dat was echt leuk. Verder heb ik er eigenlijk niet veel over te vertellen, we hebben ons prima vermaakt in de stad. Veel leuke winkeltjes enzo.

Gistermorgen hebben we de bus genomen naar Vilcabamba. Dat was eerst 5 uur rijden naar Loja en daar vandaan nog een uur naar Vilcabamba. Dit dorp staat bekend om de oude mensen die hier wonen, het is zelfs onderzocht hoe het komt dan de mensen hier zo oud kunnen worden. Sommige zeggen dat ze zelfd 120 jaar oud zijn. In het hostal wordt er gezegd dat het komt door het water hier. Dit komt direct uit de bron en je kunt het dus zo uit de kraan drinken. Ik denk dat we wat mee moeten nemen naar huis!
Vandaag hebben we een jungle trekking gemaakt. Dan bedoel ik echt een trekking!! Het was gewoon stijl tegen de berg opklauteren, vaak met handen en voeten omhoog. Ik zag geen pad, we hadden gelukkig een gids bij ons want ik denk niet dat het anders goed gekomen was. Goed, na 2 uur stijl naar boven klauteren, onder bomen door kruipen en over boomstammen heel klimmen, kwamen we aan de top op 2800 mtr. Dat was echt prachtig. In de jungle kon je echt niet ver om je heen kijken, maar op de top was het uitzicht echt adembenemend. De vegetatie op de top was ook zo anders, veel bloemen, sedum e.d.. Het leek wel of we op het dak van de Schapenlaan rond liepen. Echt prachtig. Toen nog 2 uur naar beneden, een wat makkelijker paadjes over land en tussen de overigens nederlandse koeien door. Het was een echte grote klim, maar het was echt de moeite waard. Je voelt de hoogte wel, maar buiten dat we wat adem tekort kwamen met klimmen voelde we ons prima.

Ik heb voor straks een heerlijk massage gepland en die heb ik ook verdiend vindt ik zelf. Verder geniet Koen enorm hier, hij maakt leuk contact met Ecuadorianen en hij valt natuurlijk ook wel in de smaak met zijn blauwe ogen en blonde haar. Hij doet overal even enthousiast aan mee en heeft ons na de trekking zelfs nog zover gekregen dat we nu op de fiets in het dorp zijn aangekomen.

We zitten trouwens in een prachtig hostal, op de rand van de berg met een prachtig uitzicht en veel leuke mensen. We hebben gisteravond een spelletje ping pong gedaan, maar dan met 10 personen tegelijk en gebiljart met de hele club. Was erg gezellig. Het leuke van het reizen is dat je zoveel mensen ontmoet uit veel verschillende landen.

Morgenochtend vertrekken we naar Peru, we zitten ongeveer 7 uur in de bus. Ben benieuwd naar de rit door de woestijn..

Allemaal heel veel groeten van ons, en het gaat met de dag beter met ons Spaans. Foto´s lukt nog niet echt, want de computers zijn hier zo traag en wij fotograferen op een hoge resolutie, dus dat werkt niet echt. Ik blijf proberen!!!

• 04 Juli 2008 - 08:08

Isabell:

Wat leuk allemaal!
    Ik heb gelezen dat iemand wel 3 maanden bezig is om zo'n panamahoed te maken!

xx- Isa

• 04 Juli 2008 - 16:47

Lucas:

Ik krijg steeds meer zin om op vakantie te gaan als ik dit allemaal lees!!
    (ik ga volgendeweek woensdag naar noorwegen)
    Koen hebben jullie ook nog iets van speciale dieren enzo gezien?

groeten,
    lucas XD

• 05 Juli 2008 - 15:41

Govert:

Het genieten straalt ervan af en tegen de tijd dat jullie weer terug zijn heb je een prachtig boek geschreven.
    Groeten, Govert