Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

23 Februari 2017 | Argentinië, Ushuaia

Ushuaia 19-02 t/m 21-02

Het was ongeveer 3 uur vliegen naar Ushuaia, de zuidelijkste stad van de aarde. Een grote wens van mij om daar een keer geweest te zijn en door het Beagle kanaal te varen. Geweldig mooi om daar op aan te komen vliegen, we vlogen vlak over de toppen van de bergen, langs ravijnen en gletsjers en dan met een mooie boog over het Beagle kanaal zo op de landingsbaan van Ushuaia. We zijn ’s middags meteen de boottour gaan regelen voor de volgende dag, want dinsdag zouden we weer vertrekken met de bus naar Puerte Arenas. Er gaan nl. maar drie keer per week bussen vanuit Ushuaia en we wilden hier niet lang blijven.

En dan de lang gekoesterde wens: varen door het Beagle kanaal. Het was prachtig weer en heel rustig water. We hadden voor een kleine boot en groep gekozen die zeer aanbevolen werd door verschillende reizigers. De tour duurde ongeveer 3 uur en we werden na 10 minuten al verrast met een walvisje die voor de boot op en neer dook, daarna door naar de zeeleeuwen rots die we van zeer dichtbij konden benaderen, hier en daar een zwemmende pinguïn die onmiddellijk onder water doken zodra ik mijn camera had gepakt en prachtige uitzichten op de kust, de bergen en de gletsjers. We waren nog even live getuigen van een moord van twee roofvogels op een witte aalscholver, heel bizar, met z’n drieën wisten ze hem uiteindelijk te verzuipen. Toen zijn we verder gevaren naar een eiland waar we van de boot af mochten voor een wandeling. Geen bewoning alleen maar begroeiing en onze gids wist er veel over te vertellen. We zijn naar de top gelopen waar we een mooi overzicht hadden over het Beagle kanaal met aan de ene kant de Stille Oceaan en aan de andere kant de Atlantische oceaal. Stil dat het daar was, geen enkel geluid was te horen behalve de wind, de zee en de vogels, ik had daar wel een paar uur kunnen zitten. Een mooie ervaring.

Die avond hebben we zelf gekookt in het hostel en de volgende ochtend om 7:30 de bus naar Puente Arenas genomen, 466 km verder weg en dat betekent 12 uur met de bus.

• 23 Februari 2017 - 07:12

Ton & Loes:

Geweldig ! Ook heel leuk om het filmpje op Facebook te zien. Mooi mensen!!!

• 23 Februari 2017 - 09:37

Carel En Els:

Beeldschoon de 2 zeeleeuwen die over de rots kijken.
    heel mooi gefotografeerd.
    Prachtig daar zo dicht bij Kaap Hoorn, genieten! en ja wij genieten en dromen een beetje mee.
    Wat een natuur en dan zijn jullie nog lang niet in Patagonia.
    Veel reisplezier

xx Carel en Els