kathmandu - Reisverslag uit Tuitjenhorn, Nederland van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu kathmandu - Reisverslag uit Tuitjenhorn, Nederland van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

kathmandu

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

12 April 2014 | Nederland, Tuitjenhorn

7 april
vandaag weer vertrokken uit de last resort, leuk opgezet en hoe kom je op zo'n idee, vraag ik me dan altijd af. Zouden ze nou begonnen zijn met het bugeejumpen en is het van daaruit gegroeid, of zet je eerst zo'n kamp op en bedenk je dan het avontuur erbij? Ik denk het eerste, maar goed wij gaan ons eigen avontuur weer aan en we willen vandaag naar Charikot. Een klein stukje terug rijden en dan de bergen aan de overkant van de Pote Kosi rivier in. An narrow road, zeiden ze in the last resort tegen ons, ok...
Vanuit Charikot heb je een heel mooi uitzicht over de groene bergen, volgens Muna net Zwitserland, alhoewel ze daar zelf nog nooit geweest is.

Het was inderdaad een narrow road, als er een bus aankwam werden we dan ook de berm ingereden en door het vele verkeer was de weg iets bol gaan staan. Ik had het niet zo met deze weg, als er geen verder geen verkeer ws dan vond ik het leuk rijden en prima te doen, maar ja, het was gewoon best wel druk.
Na ong. 4 uur rijden kwamen we in Charikot, wat is dit??? Bijna geen normaal wegdek meer en wat een zooitje in die stad. We hadden echt geen idee waar we zouden kunnen slapen en al met al vonden we het eigenlijk maar helemaal niks. We zijn alle uitvalswegen ingereden om te kijken of we ergensnog iets knaps zagen, maar of de weg liet het geheel afweten of het hotel zag er niet uit. Dus even plan de campagne gemaakt:we rijden terug en gaan naar Kathmandu, dan zijn we er tegen de avond en dan kunnen we morgen nog iets leuks doen.

Op de terugweg vielen we alletwee nog een keer synchroon om, omdat we door een bus het mulle zand in moesten en ik een iets te grote steen tegenkwam, ik viel, Ton reed vlak achter me, dus die moest in 1 keer remmen en lag toen ook. Verder niets aan de hand en om 7 uur waren we in ons hotel in Kathmandu, maar die hadden natuurlijk nog niet op ons gerekend, dus we moesten een nachtje in het hotel ernaast slapen.

8 april
Vandaag de laatste dag dat we de motoren hebben, daar moeten we nog even van profiteren. We zijn naar Patan gereden, een oude koningsstad, heel mooi, met een prachtig mooi museum. Hier hebben we echt van genoten en meteen van alles over Buddhisme en hindoisme geleerd, moeten we ons thuis nog maar eens verder in verdiepen.
Toen we weg wilde gaan werd het nog even spannend, want Ton was zijn motorsleutel verloren, alles weer terug gelopen en na veel hulp van Ganesh aangeroepen te hebben, lag die uiteindelijk naast de motor, pfffffff ( eën het was al zo warm). Mijn helm viel waardoor mijn communicatie oortje van mijn helm afgesprongen was, en ook die vonden we terug, vervolgens zijn we hèèl voorzichtig naar het hotel gereden, motor schoon gemaakt en verder het lot maar niet tarten, klaar met het motorrijden!

9 t/m 11 april
Twee jongens kwamen de motoren vanochtend ophalen, alles in orde, borg weer terug, en nu dus te voet de stad in.
We waren nog niet bij Durbar Square geweest, dus dat vandaag nog even gedaan. We lopen nu dus met de garmin in onze hand, want wij zijn zulke sukkels met navigeren, dat we anders nooit ons hotel meer terug zouden vinden. Zelfs met navigatie hebben we kilometers door de stad gelopen, maar in ieder geval nog wel veel van Kathmandu gezien en natuurlijk allerlei leuke aankopen gedaan!

12 april
Na een terug vlucht met veel vertragingen en het missen van aansluitingen, zit ik nu weer thuis op de bank de laatste woorden te schrijven. We hebben het fantastisch gehad, erg genoten van de motoren en van Nepal. Hoogtepunten zijn toch wel de zonsopgang bij de Annapurna, de motorritjes door de bergen, de vele leuke ontmoetingen die we gehad hebben deze reis en de Nepalezen. Vele mooie herinneringen!

• 16 April 2014 - 17:30

Els:

Hoi,

Zo weer veilig thuis, jullie zullen de reis niet snel vergeten denken wij.
    Leek ons vrij intensief met de nodige spannende momenten, of hebben jullie dat niet zo ervaren?
    In ieder geval leuk om te lezen.

Groetjes van ons uit Duitsland

Carel&els

• 16 April 2014 - 17:30

Els:

Hoi,

Zo weer veilig thuis, jullie zullen de reis niet snel vergeten denken wij.
    In ieder geval leuk om te lezen.

Groetjes van ons uit Duitsland

Carel&els