Vanuit Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Vanuit Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Vanuit Quito

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

23 Juni 2008 | Ecuador, Quito

hier weer een teken van leven van ons.
We zijn vanmorgen vertrokken vanuit Otavalo naar Quito. Otavalo is een leuk maar erg toeristisch dorpje, het is zeg maar net een beetje Volendam. We kwamen zaterdagochtend aan en toen was ook net (niet geheel toevallig) de grote toeristische markt, hartstikke druk. Er werden vnml. handgemaakte beeldjes, kleedjes enz. verkocht. Het grootste gedeelte van de bevolking loopt in de plaatselijke kleding en dat ziet er echt mooi uit. Veel leuke mannen en jongens hier (Mich!), en volgens Ton en Koen ook veel mooie vrouwen. Ze zien er echt heel indiaas uit en zijn gek op kleine kinderen, ze lopen daar echt de hele dag mee te sjouwen en te spelen. Het zijn veel grote en jonge gezinnen hier, en ze kijken allemaal even blij, leuk hoor.

Gisteren (zondag) zijn we naar El muntad del Mudo geweest, wat betekent het middelpunt van de aarde. Hier loopt exact de evenaar overheen, tenminste dat dachten ze in 1870, nu met de vernieuwde Gps kwamen ze erachter dat het eigenlijk 240 mtr. zuidelijker is, maar toch wel heel knap. We hebben op het monument gestaan, precies dus op het middelpunt, en nee we zagen niet dat het water in de toiletpot opeens andersom draait. Maar wel leuk.
We zijn vanmorgen en ook gisteren met de plaatselijke bus gegaan. Dat gaat heel handig: de bijrijder van de chauffeur die hangt de hele tijd uit de bus en roept de plaats waar de bus heen gaat, iedereen die langs de kant van de straat staat en ook die kant op moet kan gewoon instappen, betalen doe je in de bus of op de plaats waar je eruit gaat, kosten voor een ritje van 2 uur voor 3 personen = 7 Am. dollars. De hele plaatselijke bevolking maakt gebruik van de bus, een hele belevenis dus. Het is een beetje zoeken als je er ergens halverwege wordt uitgegooid hoe je nou op de plaats van bestemming moet komen. De mensen zijn heel hulpvaardig, maar de 1 zegt hier blijven staan en de ander zegt weer dat we echt ergens anders moeten staan want hier komt de goede bus niet voorbij. Nou uiteindelijk moesten we dus inderdaad een keer overstappen en op de terugweg werden we er ergens op een grote rotonde uitgegooid, toen kwam een bus voorbij die otavalo riep, wij zwaaien dat we mee wilde hij stopte midden op de weg, een klein sprintje en toen zaten we in de mooiste bus die hier rond rijdt, met van die leuke kralen gordijntjes en rood fluwelen overgordijen. En vol met Euadorianen, die meteen op moesten staan om ons te laten zitten, gelukkig konden die mensen ook weer snel zitten want je voelt je dan toch wel wat opgelaten.

Ik heb vandaag en ook gisteren iets last gehad van hoogte ziekte, voelde me niet helemaal de je van het, nu gaat het wel weer. Ik had ook helemaal geen zin in eten, toch moet je jezelf dwingen om te eten want dat helpt wel. Ton heeft nergens last van en Koen heeft het een heel klein beetje.

Vandaag zijn we in Quito, we gaan straks de oude stad verkennen en morgenochtend moeten we al op tijd weg want dan gaan we naar de Amazone, daar blijven we 3 nachten.
Veel groeten van ons, we vinden de berichten die jullie achterlaten erg leuk, en ja Guus ik had al gehoopt op wat coaching tijdens deze reis.

Groeten, Koen, Ton en Monique

• 23 Juni 2008 - 21:47

Marianne:

Wat leuk om jullie reisverhaal te kunnen lezen.
    Blijf vooral doorgaan en nog veel plezier!
    (Hier valt niet zoveel te beleven............)

• 24 Juni 2008 - 07:32

Lucas:

Wat leuk om dat hier allemaal te kunnen lezen XD
    Het is hier best saai.
    Gister naar de inhaalweek en Erik, balder en Jivan waren er ook.
    Erik moest nog typen en smeden..ik heb zijn typen gedaan toen hij aan het smeden was. (typen opdr. 116) =(

nou ik lees het nog wel he!

veel plesier =)

• 24 Juni 2008 - 18:00

John En Hanna:

Na deze verhaal zouden wij graag op de koffie willen komen, helaas..

• 24 Juni 2008 - 20:48

De Laantjes:

Hai alledrie in dat verre Quito....
    Bakkeveen of Quito....what's in a name, als het maar gezellig is, nou, dat was het, maar ook zó weer voorbij!
    Leuk jullie zo te volgen, voelen ook wij ons een beetje met vakantie! Wat sta je dan ineens in een andere wereld! Geniet ervan, en....wij genieten mee! liefs uit Schoorl xx

• 26 Juni 2008 - 08:58

Marianne Rijs:

Geweldig deze trip wat een belevenis,Monique veel drinken dat helpt tegen de hoogte ziekte ik zelf had er in Tibet erg last van om dat wij te snel actief zijn.Je moet eesr even rustig aan doen en niet gelijk grote wandeltochten.Ik blijf jullie volgen echt onwijs leuk.Groeten Dick en Marianne

• 27 Juni 2008 - 18:54

Gerda:

hoi jullie 3tjes en natuurlijk Michelle die nu even op kamers woont in bergen! nu hoeven pap en mam niet zoveel te vertellen als je ze over 6weken achterna reist. want ik neem aan dat je dit reisverhaal en alle berichtjes ook wel zal lezen.geen 16 dagen maar toch nog maar 5 weken!ton monique en koen nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie amazone verhaal. jij ook chelle?! doegxxx