Pucon/Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Pucon/Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Pucon/Santiago

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

14 Maart 2017 | Chili, Santiago de Chile

Pucon 9-3 t/m 10-3

Het was dus nogal lastig ons bed uitkomen na de vulkaan experience en de trap af zelfs nog wat lastiger. Maar we waren wel blij dat we de tour al gedaan hadden want het regende pijpenstelen. ’s Avonds zijn we op aanraden van de tour company naar de thermen Geometrica gegaan wat volgens de Chilenen de mooiste tijd is en met regen bij kans nog mooier. Het was 1,5 rijden en inmiddels hartstikke donker, het zag er wel prachtig uit daar, heel mooi in de bergen met allerlei houten bruggetjes en loopplanken en je kon zo van het ene warme bad naar het volgende warme bad en tussendoor nog even onder de koude waterval.
De volgende dag hebben we een auto gehuurd, het zou weer de hele dag regenen dus dan maar even de omgeving verkennen en misschien dat we de zon nog ergens kunnen vinden. We hebben zeker de zon gezien maar verder was de omgeving nou niet echt zo interessant, een beetje hetzelfde als het meren gebied aan de andere kant van de grens wat we erg op Zwitserland vonden lijken. Is natuurlijk prachtig en de rit was prima maar verder niet zoveel over te vertellen.

Santiago 10-3 t/m 14-3

En dan met de bus naar Santiago, een busrit van ongeveer 11 uur. Deze keer hadden we wel een hele luxe bus, met werkelijk een businessclass stoel. Dan heb je echt geen last van de busrit, ze vinden het alleen altijd nog nodig om allerlei afschuwelijke vechtfilms te tonen, de een nog gruwelijker dan de ander, maar omdat het geluid uit stond (wat ook niet altijd zo is) konden we ons er goed voor afsluiten en zelf lekker lezen of slapen enz. Het was erg druk in de bus waardoor op een gegeven moment het toilet overvol was en ik moest toch nodig plassen, maar dat paste echt niet meer in die pot. Nu rijden de bussen stipt op tijd, dus als we even bij een klein busstation stopten mocht ik er niet uit om even naar de WC te gaan, ons eten kregen we zelfs via een Mc Donalds in de bus gebracht en al rijdende eten, geen tijd te verliezen. Op een gegeven moment stopte de bus en ik had zoiets van, nou je kan me wat maar ik ga er nu echt uit en een WC zoeken. De bussteward riep me dat het echt niet kon, ik ben gewoon weggelopen naar het dichtstbij zijnde tankstation en daar mocht ik niet naar de WC! Nou…. De wanhoop was van mijn gezicht af te lezen want uiteindelijk mocht ik dan toch even van de WC gebruik maken, pffffffffffffffffffff. Dus Ton stond op de treeplank van de bus zodat ze het niet in hun hoofd zouden halen om weg te rijden, maar ik geloof dat de steward het toch wel begreep dat de nood wel erg hoog was.

In Santiago zaten we in een erg leuk hostel, midden in het centrum. In 2011 zijn we ook al in Santiago geweest en waren we ook erg enthousiast over de stad en dat hadden we nu weer. Wat een leuke stad is dat toch, leuke wijken met leuke kleine restaurantjes en barretjes echt heel gezellig. We hebben de eerste dag zelf de stadswandeling gelopen die je ook met een gids kan doen waardoor je je beter kan oriënteren in de stad en meteen langs de leukste plekken kom. Alles was vlak bij ons hostel dus dat was erg leuk. We hebben nog het museum Bellas Artes bezocht, de vismarkt en verder veel rond gelopen en van de vele muurschilderingen genoten.

• 19 Maart 2017 - 07:47

Ton & Loes:

Dag Monique en Ton,
    Dank weer voor het delen van jullie avonturen. Hier ook veel regen hoor! En wat een opluchting moet het geweest zijn dat je eindelijke naar de wc kon, Monique!

• 19 Maart 2017 - 09:18

Angela:

Wat een avonturen allemaal. Geweldig geniet nog van al het moois. Hier horen we dat het daar overal erg regent. Vlakbij jullie in Peru is het heel erg.
    Oh ja ik ben weer oma geworden Nicole is bevallen wat een voorrecht als oma om dat mee te mogen maken. Hij heet Gijs en is zo mooi. Lieve groetjes ons en tot snel.

• 19 Maart 2017 - 09:46

Germaine:

Ohhh wat erg van die plee.... ik voel de paniek/wanhoop zelf als ik het lees☺
    Net nog even naar al jullie foto's gekeken, jullie hebben toch maar weer een boel spectaculaire dingen gedaan! erg mooi. Goede terugreis! ♥♥♥

• 19 Maart 2017 - 11:51

Wilfred:

gewoon leuk om jullie avonturen te lezen.
    succes met de terugreis.