Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

19 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires 15-02 t/m 19-02
Eindelijk zijn we dan begonnen aan ons avontuur: 3 maanden door het zuiden van Zuid Amerika reizen. Grofweg is het plan om eerst 4 dagen in Buenos Aires te blijven, daarna vliegen we door naar Ushuaia van daaruit hebben we nog 9 weken om in Santiago de Chili aan te komen, dan komen Michelle en Martijn aan en zullen we met z’n vieren tot aan de grens van Bolivia reizen. Mich en Martijn gaan dan over de zoutvlaktes naar Bolivia en wij zullen via Argentinië ook weer naar de grens van Bolivia reizen al waar we met z’n vieren weer naar Santiago gaan en dan terug vliegen naar Nederland. Dit is het plan, maar op de vliegreis BA naar Ushuaia en de terugvlucht vanuit Santiago staat verder helemaal niets nog vast. En we hebben de tijd………………

Woensdag de 15e zijn we in Buenos Aires aangekomen, de taxi die ons kwam halen van het vliegveld hield er twee blokken voor het appartement opeens mee op, zodat we toch nog onze rugzak op moesten binden en als echte backpackers aankwamen bij het appartement. Thuis lag er nog sneeuw maar hier in BA was het ’s morgens vroeg al 25 graden, dat was even omschakelen.
De eerste dag hebben we een beetje de buurt verkend, onze gebroken nacht een beetje geprobeerd in te halen en vooral rustig aan gedaan om een beetje te kunnen wennen aan de warmte en de stad. Het appartement staat in de wijk Palermo en we hoefden dan ook niet ver te lopen om tussen de gezellige barretjes en restaurantjes te zitten. De volgende dag hebben we twee fietsen gehuurd en zijn we de stad een beetje op de fiets gaan verkennen. De afstanden vielen toch nog wel wat tegen, we moesten toch wel gauw 6 km fietsen om in een ander gedeelte van de stad te komen en er zijn wel fietspaden maar natuurlijk net niet waar wij heen wilden. Nu kunnen we ook niet echt op ons richtingsgevoel vertrouwen dus we hadden vaak de navigatie nodig en die zoekt toch meestal de beste route met de auto, dus we baanden ons een weg tussen de auto’s en bussen door naar de wijk Florida. Zo’n eerste dag is het ook nog wat dingetjes regelen natuurlijk, een SIM kaart de bank zoeken om nog wat geld te halen enz., niet echt tijd gehad om iets te bezoeken maar meer een indruk krijgen van de stad.

De tweede dag zijn we op de fiets naar het museum Bellas Artes geweest, het leuke is dat veel culturele dingen gratis zijn te bezoeken. Leuk museum met ook veel Nederlandse schilderkunst, waaronder van Gogh en Rembrand, maar ook werk van Degas, Picasso enz. Veel grote namen, maar ook veel Argentijnse schilders. Daarna zijn we naar het winkelcentrum Pacifico gefietst, een winkelcentrum met mooie plafondschilderingen zoals in een kerk. Het winkelcentrum zelf was trouwens erg over de top, geen leuke winkels die de plafondschilderingen eer aan deden. Daarna weer op de fiets naar de begraafplaats Recoleta waar Eva Peron ligt begraven en een ware stad der doden is, straatjes vol met de meest mooie graftombes, beelden en gebrandschilderde ramen. Het graf van de familie Duarte was niet moeilijk te vinden, waar de meeste toeristen waren en je even in de rij moest wachten om het te kunnen zien. Heel klein trouwens, er waren veel grotere en imposantere tombes te zien. ’s Avonds zijn we naar een tango voorstelling geweest in cafe Tortini, aangeraden door onze fietsverhuurder, het cafe stamt uit 1858 en is echt een historisch punt in de stad. Van binnen ziet het er nog steeds uit als in die tijd, prachtig houten meubilair en grote deuren, in de kelder was de tango voorstelling. Het eten viel erg tegen de voorstelling was heel leuk om kennis te maken met de tango. Ik ben altijd erg onder de indruk van flamenco dans vanwege de vurigheid denk ik, ik was benieuwd of de tango dezelfde uitwerking op me zou hebben, maar er is toch wel een duidelijk verschil. De flamenco is een echte trotse dans waarbij de vrouw centraal staat, de tango is een verleidelijke dans waarbij de vrouw toch wat meer ondergeschikt is. De danseressen waren prachtig om te zien en je blijft je verwonderen hoe mooi het samenspel was tussen de man en vrouw.

Zaterdag ben ik ’s morgens eerst gaan hard lopen in het park, rustig aan want het was echt warm en heen en weer naar het park vond ik al een uitdaging op zich. Maar in het park was het een drukte van jewelste, heel veel hardlopers, yoga klassen, skeelers, wandelaars enz. wel leuk hoor om daar tussen te lopen. Later zijn we nog koffie gaan drinken in het park om alles nog even van de zijlijn te bekijken. Daarna zijn we naar el Temo gefietst een andere wijk in BA, bekend om de antiekmarkten en oude gebouwen. Nu weten we iets meer over de tango en in el Temo werd er gedanst op het plein, dit is zoals je je BA voorstelt thuis, tussen de oude gebouwen op straat een tango en mooie muurschilderingen.

Zondag moesten we vroeg op want om 7 uur werden we al opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Een mooie eerste indruk van Argentinië gekregen, veel mooie mannen gezien ;-) zeer goed geklede en mooie vrouwen, kortom erg leuk en je kan er ook heerlijk eten!

• 19 Februari 2017 - 22:34

Angela Baesjou:

Gaaf hoor jullie eerste dagen. In Argentinie. Jullie zijn echte wereldreizigers. Ik blijf jullie volgen.

• 20 Februari 2017 - 06:51

Jacqueline Van Opzeland:

Heel leuk om mee te mogen lezen,wat jullie mee maken. Ik verheug me al op het vervolg verslag. Heel veel plezier daar.

• 20 Februari 2017 - 08:50

Loes & Ton Waanders:

Hoi Monique en Ton, wat enig om te lezen. Dank dat we mee mogen genieten. Zorg goed voor elkaar, geniet en tot het volgende verslag.

• 20 Februari 2017 - 09:50

Els:

Lieve Monique en Ton,

Gezellig weer het verslag te ontvangen.
    Klinkt allemaal goed en ja ik had een collega uit Argentinië was een erg mooie meid.
    En late wij vooral "onze Maxima" niet vergeten!!
    Zomaar in de meest gepassioneerde dansen terecht te komen op het plein, ja dat moet inderdaad een geweldige ervaring zijn.
    Zal wel niet de laatste keer zijn.
    Nog veel plezier verder op jullie reis en tot het volgende verslag.

• 20 Februari 2017 - 16:44

Dick En Marianne:

Leuk om jullie weer te volgen, wist niet dat je hard liep Monique kijk maar uit in die warmte.
    Veel plezier.

• 20 Februari 2017 - 18:22

Simone:

lieve globetrotters
    een mooi verslag van jullie eerste dagen in BA
    het zou zeker indrukwekkend zijn, zo uit het vliegtuig ,in een hele andere wereld
    altijd fijn om mee te reizen in jullie avontuur ,zo,n dode stad is zeker heel bijzonder ,heb dat zelf ook gezien in de voorstad van Barcalona
    dank dat wij me mogen genieten
    pas goed op elkaar
    dikke kus simone