Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Osaka

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

23 April 2016 | Japan, Osaka

En zo lopen we zo langzamerhand naar het einde van de reis. We moesten de auto donderdag inleveren in Kyoto, vlakbij Osaka. Dus 's morgens op tijd op pad en via de snelweg van Hiroshima via Osaka om de bagage daar in het hotel achter te laten, door naar Kyoto, daar auto inleveren en met de trein weer terug naar Osaka, we zijn er de hele dag mee bezig geweest.

In Osaka zelf hebben we verder niet zo heel veel gedaan, de laatste dagen, dat is een beetje uitrusten, souvenirs kopen en winkeltjes bekijken. We zijn naar een hele leuke wijk geweest waar ongelooflijk veel restaurants en winkels bij elkaar zaten en vlakbij ook nog een jongerenwijk wat erg gezellig was. Tussen de wijken in zat een echt mannen winkelstraat, waar Lamborghini, Ferrari, Mclaren, Tesla allemaal op een rijtje zaten, dat was zo'n contrast met de twee wijken, dat verwacht je helemaal niet.

De laatste avond hebben we goed aangepakt, lekker gegeten en daarna erg veel gelachen bij de staande winebar, waar levende muziek was en een erg gezellige eigenaar en serveerster. Iedereen stond er een beetje bij elkaar te praten en ik had de hele tijd een zakenman aan mijn oor hangen die wel honderd keer in zeer gebroken Engels zei dat het hij het zo leuk vond dat we in Japan waren, dat hij slecht Engels sprak en teveel had gedronken. Ton was in de tussentijd bezig om meer klandizie naar binnen te halen.

De laatste dag vertrokken we pas 's avonds, we hoefden pas om 12 uur uit te checken, dat was wel fijn, konden we rustig inpakken douchen. In de middag zijn we naar een grote vlooienmarkt geweest waar we uiteindelijk onze souvenirs gekocht hebben. We waren al een tijdje op zoek naar het bijzondere sake flesje waar we over een aantal jaar bij kunst&kitsch willen ontdekken dat het echt nog uit de Edo periode stamt. Ik heb echt de hele vlooienmarkt uitgekamd en de opbrengst was twee sake flesjes, wat bekertjes erbij voor ons eigen kersenbloemfestival, een mooie platenhoes met twee mooie tekeningen en een Japans houten poppen stelletje. Ja...... ik denk dat het wel wat gaat worden bij kunst&kitsch.

We kijken terug op een mooie reis met veel indrukken, we hebben het gevoel dat we een tipje van de Japanse cultuur mee hebben kunnen maken. Een land met zowel een oude traditionele cultuur, als ook een moderne cultuur en bijzondere tegenstellingen. Japan is een intrigerend land, wij hebben de Japanners ervaren als een zeer gedisciplineerd volk die heel behulpzaam, verlegen en heel nieuwsgierig naar buitenlandse toeristen zijn. Kortom het was een feestje om er even een onderdeel van te mogen zijn.

• 24 April 2016 - 12:01

Ton En Loes:

Dank jullie wel Monique en Ton.
    We hebben het zeer aangenaam gevonden om jullie te mogen volgen op deze bijzondere reis.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn in Tuitjenhorn.
    Nu even uitrusten van al die indrukken en lekker nagenieten.
    Groetjes uit Twisk

• 25 April 2016 - 14:55

Dick En Marianne:

Ik was even wat achter met de verslagen, alles super herkenbaar.
    Ook het verhaal over de kraanvogels had ons ook erg aangegrepen.
    De behulpzame japanners die slecht engels spreken maar zo graag met je willen praten.
    Als je ze dan begroet in het japans of dank je wel zegt vragen ze meteen waar je japans gestudeerd hebt. Ook al weet je alleen deze twee woorden.
    Wij vonden het ook een geweldige ervaring ik hoop dat jullie genoten hebben en na onze vakantie komen jullie lekker bij ons eten en bij praten, bedankt voor de leuke verslagen.
    En welkom thuis.

Tags: osaka