Hanoi en Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Hanoi en Ha Long Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Hanoi en Ha Long Bay

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

10 Februari 2015 | Vietnam, Hạ Long

Daar zijn we dan met het eerste verslag uit Vietnam.

Vrijdag zijn we aan gekomen in Hanoi, leuke stad bekend om de eet cultuur, de bia hoi en de scootertjes.

De eerste avond ben je natuurlijk nog een beeetje aan het zoeken in zo'n stad en zit je niet meteen op de juiste plek, maar toch niet slecht gegeten voor zo'n eerste avond. Later kwamen we natuurlijk op de juiste plek waar de foodtour begint en ook de bia hoi is. Bia hoi is bier zonder conserveringsmiddelen die uitgetapt wordt, je zit dan op lage krukjes aan lage tafeltjes, meestal buiten te drinken. Tussen de vietnamezen die hier hun vrienden ontmoeten en veel lachen en praten en proosten. Voor het geld hoeven ze heb in ieder geval niet te laten, een biertje kost 20 cent.

De volgende dag hebben we de motortjes, 3 honda future 125 cc, opgehaald en meteen een beetje geoefend om met z'n drieën de stad door te rijden, ging goed, we hebben ook meteen oom Ho gegroet op zijn laatste rustplaats.

De volgende dag zijn we met de motortjes ook weer door de stad gegaan en hebben het revolutie museum bezocht. Het rijden gaat goed, dus morgen op naar Ha Long, ong 150 km. naar het oosten.

Vroeg opstaan en de rugzakken achterop binden

• 10 Februari 2015 - 14:23

Rob:

Heeel Veeeeeel plezier X

• 10 Februari 2015 - 22:06

Erwin En Jolanda:

Leuk jullie weer te volgen! Jullie houden geld over daar! ;-)
    Veel plezier, doe voorzichtig en een knuffel uit Schoorl XXX

• 11 Februari 2015 - 09:12

Carel En Els:

Lieve luitjes,
    Spannend weer, veel plezier, en leuk met jullie op reis te zijn.

Liefs van ons