van Kathmandu naar Ghorka naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu van Kathmandu naar Ghorka naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

van Kathmandu naar Ghorka naar Pokhara

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

21 Maart 2014 | Nepal, Pokhara

Even tijd voor een berichtje, morgen gaan we een trekking doen van 10 dagen naar annapurna base camp dus dan zijn we even uit de lucht.

We zijn woensdag van Kathmandu richting Pokhara vertrokken. De tassen achterop gesnoerd en rijden maar, Eerst moesten we nog even langs de Royal Enfield dealer, want Ton had een klein ongelukje gehad met de voorlamp, weer zo'n stom ongelukje met de motor bergafwaarts zetten in z'n vrij, en dan klapt het pootje in. Maar goed voor 15 euro een compleet nieuwe voorlamp, toen nog even tanken en daarna op pad.

We hebben een prachtige route door de bergen gereden om de snelweg zoveel mogelijk te vermijden, langs allerlei kleine dorpjes. Veel bewoners begroeten ons met een brde glimlach op hun gezicht, ze zijn erg onder de indruk van vooral de Garmin.
We zouden als eerste stop Gorkha aanhouden, nu waren we natuurlijk wat laat vertrokken, dus geen tijd om te eten, maar flink doorrijden. Uiteindelijk konden we toch niet voorkomen dat we in het donker nog de stad moesten zoeken. Dat viel niet mee, door de bergen in het er donker rijden, maar uiteindelijk waren we er rond 8 uur 's avonds. Toen moesten we nog een slaapplaats zoeken, maar in het donker en een beetje regenachtig is het lastig zoeken. Dus straatje op en rond en dat gaat natuurlijk mis, we moesten keren en toen lag ik op de grond. Niks aan de hand verder, het ging niet hard, motor geen schade en ik ook niet, maar daar zit je natuurlijk niet meer op te wachten na een dag rijden.
Ineens zag ik een hotel en omdat we echt geen tijd meer hadden om kieskeurig te zijn moesten we hem wel nemen,.........tjezus wat een luizenhok. Maar goed niet mopperen, we hadden een slaapplaats. Lakenzakken in het bed, eigen kussenslopen om de kussens en we redden het wel een nachtje.
De volgende ochtend zijn we op tijd vertrokken om in ieder geval op tijd in Pokhara te zijn. We moesten een klein stukje high way en dan zouden we weer een stuk door de bergen gaan. Volgens motor trails was er een tussendoor weggetje.....Dit was weer een hele mooie route, weer langs al die kleine dorpjes, rijstvelden prachtig om te zien. Toen kwam het tussendoortje, we wisten dat het pittig zou worden, maar zo pittig.... we moesten een dirt road naar beneden, toen over een hangbruggetje en toen weer dirtroad op en af, poeh. We zijn erachter gekomen dat ik best goed off the road kan rijden, ik ging vol gas naar boven tussen de blub en de keien en plassen door en op mijn achterrem weer naar beneden, Ton had er veel meer moeite mee, die zag het verschillende keren helemaal niet meer zitten.
Na 3 uur door de modder ploegen, langs allerlei kleine keuterboertjes, zagen we weer een gewone weg hè hè. Rijden we 200 meter, hoor ik Ton in mijn oortje zeggen: " we hebben een rondje gereden" , ik dacht die maakt een geintje, maar nee hoor, we waren gewoon weer terug waar we begonnen waren............. dat heb je, als je zonder gids wil rijden. We hebben toen maar de high way genomen naar Pokhara en even geen off the road meer voor ons.
We kwamen een mooie tijd in Pokhara aan en we konden dus rustig een hotel zoeken. De motoren staan op een mooie prive parkeerplaats en een prima hotel. Vandaag een rustdag gehad en vanmiddag besloten om een trekking te gaan doen. We hebben er de tijd voor en we hebben glimp van de Himalaya gezien, dat vraagt naar meer. We hebben geboekt bij the three sisters, een door vrouwen geleide touroperator die de positie van vrouwen probeert te verbeteren in Nepal, we hebben dus een vrouwelijke gids en een vouwelijke assistent die onze rugzak wil dragen. Op deze manier hebben de vrouwen een betaalde baan, krijgen ze engelse les, waardoor ze door kunnen leren en onafhankelijk kunnen zijn.
Ik hou jullie op de hoogte, tot over 10 dagen!

• 21 Maart 2014 - 20:00

Germaine:

Lekker bezig! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal, en naar de plaatjes!! XX

• 29 Maart 2014 - 07:10

Jacqueline:

Wat leuk om te lezen. ik hoop dat jullie volgende tien dagen net zo veel mooie dingen brengt.

• 30 Maart 2014 - 23:52

Er En Jol:

Lekker hotel!! Écht iets voor mij.....
    Doe voorzichtig en liefs van ons xx