De eerste dagen - Reisverslag uit Lima, Peru van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Lima, Peru van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Antonio

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

11 Mei 2011 | Peru, Lima

Hoi, allemaal
Hier het eerste bericht uit Zuid Amerika, de vlucht van Amsterdam naar Lima is erg rustig verlopen in ieder geval van AMS naar MAD, van MAD naar LIM had de kapitein van het vliegtuig een heel ander idee van hospitaliteit tot aan Suriname was het een rustige vlucht maar boven land begon het oude vliegtuigje een beetje heen en weer te schudden en ik moest vastgesnoerd het hele continent door vliegen, dat is op zich natuurlijk niet echt een probleem maar als dan ook de warme maaltijd door mijn neus geboord wordt dan wordt het natuurlijk wel wat anders. ik had me natuurlijk al helemaal voorbereid op een rijdende tapas trolly in plaats daarvan werd door een stewardess een Bocadilla Jambon con Queso op mijn schoot geworpen, op voorhand was ik al op mijn hoede van het Spaanse temperament omdat een Spaanse señor zo brutaal was om mijn plaats in te pikken en dan met een onschuldig gezicht te zeggen dat D voor de C komt dat gaat natuurlijk niet lukken dankzij mijn Spaanse les voorbereiding bij Amparo wist ik met behulp van een aardige stewardess mijn plaats te heroveren. De señor wilde daarna niet meer naast mijn zitten en vertok met zijn neus in de lucht naar een andere plaats met het gevolg dat de plaats naast mij vrij kwam en de volgende plaats ook en dat ik heerlijk met mijn zere ruggetje alle kanten op kon. Ik heb redelijk kunnen slapen en na een vlucht van 13 uur veilig aangeland op J. Chaves International. Mijn rugzak was gelukkig ook aangekomen. Omdat ik van de vorige reis in 2008 nog in het systeem zat waren de douane formaliteiten zo geregeld. De taxi chauffeur van Flying Dog Hostals stond al met een naam bordje klaar en 30 minuten later was ik in het hostal. Op zich een heel bescheiden dingetje, ik heb een tweepersoons kamer zonder raam met een daklicht maar het is goed te doen. Het hostal staat aan het Kennedey park midden in Miraflores “de uitgaan wijk van Lima” erg op toerisme ingesteld met veel kleine restaurantjes, barretjes etc. ik heb wat gegeten het was onderwijl al 11 uur dus tijd om te gaan slapen. Helaas stond mijn systeem nog op NL tijd met een verschil van 7 uur werd ik dus om 3 uur weer wakker. Michelle was de eerste die om 6 uur een sms’je stuurde ik heb dus een lange eerste dag gehad.
Na het ontbijt wilde ik naar de Plaza de Armes lopen met een zonnetje lekker brandend en natuurlijk zonder pet op mijn hoofd heb ik na een uurtje een taxi genomen die deed er 30 minuten over om er te komen voor een prijs van 10 Soles omgerekend €2,48 ik heb gelijk besloten om verder taxi’s en collectivo’s te nemen op de terug reis naar Miraflores moest ik namelijk 1,20 Soles betalen €0,29. Het blijft altijd een mooi gezicht als er een wisseling van de wacht is , met veel bombarie liepen de heren militairen in het gelid over het plein van het paleis, de blaaskapel speelde een deuntje van Simon en Garfunkel was wel weer een raar contrast was met het statige afmarcheren van de militairen. Na de lunch nog even op de Plaza op een terrasje een biertje wezen drinken daarna een mooi museum bezocht vol met pre Colombiaanse kunst en verder verijkt met hedendaagse kunst. Na een siësta ben ik ’s avonds weer de stad in gegaan op zoek naar een leuk restaurantje dat is verdomd lastig als je alleen op pad ben met Monique erbij kan je het nog buiten het restaurant over de kaart hebben ik ben nu maar uitgegaan van het advies van degene die achter de bar staat van het hostal, ik kan jullie zeggen dat doe ik niet meer,voortaan neem ik een uitgebreide lunch en een eenvoudige avondmaaltijd.
Vandaag 11-05 ben ik op pad gegaan naar Barranco een wijk ten zuiden van Miraflores volgens de Lonely Planet is daar veel uitgaan gelegenheid nou dat viel vies tegen. Eerst een stuk gelopen om de juiste collectivo te vinden dat is ook nog een hele toer je moet namelijk uitgaan wat er op de zijkant staat gekalkt, dat zijn dus de straten je moet dus de kaart van Lima in je hoofd of in je zak hebben om van A naar B te reizen nou dat gegeven heeft me dus een hele stadstoer opgeleverd. Reizen in een grote stad is al moeilijk dan nog op het zuidelijk halfrond en ook geen Koen - Koen bij de hand leverde met voor 2 x 1 Sole omgerekend €0,49 cent die stadstoer op. Na er achter te zijn gekomen dat Barranco overdag niet de plaats was waar je leuk kon eten ben ik weer de juiste collectivo gaan zoeken die me naar centraal Lima zou brengen onderweg heb ik wat gegeten bij een klein restaurantje waarvan je denk uh? toch maar doen, uiteindelijk was het een betere maaltijd dan de vorige avond en dat voor 13 Sole incl. een biertje. Voor het restaurant de juiste collectivo gepakt en dan maar een beetje rond gaan kijken wat de stad allemaal te bieden had dat werd dus steeds minder!! Na een tijdje de Lonely Planet erbij gehaald om me eigen te oriënteren, mijn humeur werd dus weer eens redelijk op de proefgesteld, na uit de collectivo gestapt te zijn vroeg ik aan een teller = iemand die de snelheid van de collectivo’s op hun ronde afstreept. Het bij ons bekende Quito, Quito, Quito is hier het zelfde alleen wordt het hier dus de weg naar centraal Lima, Lima etc. en dan de straat waar van je het uiteinde niet weet? Hij wees me er een aan, denkende dat hij het wel zou weten stapte ik in om vervolgens weer na een tijdje een bekende naam te horen Barranco , ik werd dus door de heer weer naar mijn start punt geloosd, uiteindelijk ben ik weer in Mirafores uitgestapt.

Volgende keer van uit het mooie Arequipa.

Groetjes,

Antonio


  • 12 Mei 2011 - 09:10

    Er En Jol:

    Heej Antonio!!
    Fijn wat van je te horen/lezen!!
    Over die maaltijd hadden we al van Monique gehoord....
    Gelukkig ben je goed aangekomen en is het avontuur nu eindelijk begonnen, wij gaan je natuurlijk op de voet volgen hoor!
    Geniet ervan, X van ons!

  • 12 Mei 2011 - 09:53

    Carel En Els:

    Lieve Ton,
    Fijn dat je goed ben aangekomen, maar wat een belevenissen gelijk weer.
    Ja dat Monique er niet bij is zal zeker een verschil uitmaken.
    Maar goed zal allemaal wel wennen, en tegen die tijd wanneer zij komt kan je als een volleerde gids haar rondleiden.
    het was heel gezellig op ma haar verjaardag en bedankt dat je zulke lekkere hapjes voor ons heb gemaakt.
    Verder is er van onze kant niet veel nieuws.
    Tot de volgende keer en liefs van ons
    Els

  • 12 Mei 2011 - 15:15

    Dick&Marianne Rijs:

    Wat een leuk verhaal Ton,vandaag heb ik lekker met Monique geluncht in Alkmaar.Kwam ze daar toch super stoer op jouw motor aanrijden.Geweldig dat 16 weken weg blijft en wat een ervaring,wij houden het iets dichter bij huis en gaan 2weken naar Portugal.Maar wij gaan misschien een werkvakantie in New Zealand doen.Groetjes en wij blijven je volgen.Marianne

  • 12 Mei 2011 - 16:19

    Rob:

    Ja,ja, het avontuur is begonnen!! Respect ...Ton! geniet ervan!

  • 12 Mei 2011 - 18:43

    Con En Tip:

    Hoi Ton, wat een mooi bericht. Wij wensen jou heel veel plezier op deze reis en vervolgen graag jou reisberichten.
    Lieve groet, Tip en Con

  • 12 Mei 2011 - 22:22

    Simone:

    heey broertje ,,fijn het eerste berichtje uit zuid amerika ,je reis is goed verlopen zag ik, heerlijk he dat spaanse temprament,,heeft soms zijn voordeel he !!!,ha,ha,
    nog bedankt voor alle goede zorgen met ma haar verjaardag ,was echt even heel gezellig,ook dat de kinderen van tip er waren en angela en paul ,moeten we nog een keertje over doen als je weer terug bent,
    maar eerst jouw avontuur,wens je heel veel geluk en plezier toe op je reis liefs simone xxx

  • 12 Mei 2011 - 22:47

    Harry Heijl:

    Ha die Ton, lekker aan het pionieren!! Je moet maar denken dat al het begin vaak het moeilijkste is. Neem de tijd, dan kom je vanzelf weer in de "flow". Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende verhalen. Groetjes van Harry

  • 13 Mei 2011 - 07:37

    Annemiek En Gerard:

    Hoi Ton, wij zijn blij dat je veilig in Zuid Amerika bent aangekomen. Geniet met volle teugen; het is je van harte gegund. Nog bedankt voor de lekkere hapjes die je afgelopen zondag hebt gemaakt tijdens de verjaardag van Ma.
    Gr,
    Annemiek en Gerard

  • 13 Mei 2011 - 18:57

    Marianne:

    Ten eerste: ben je al zeer goed bezig om een reisverslag te maken, zeker geleerd van Monique?? ;-)
    Ten tweede: leuk om te lezen Antonio!
    Ten derde: Dom om niet iedere dag op Facebook te kijken, dan had ik nog afscheid van je kunnen nemen in Taveerne.....
    Ten vierde: veel geluk daar, geniet er van, wat een enorm leuke kans!
    liefs
    Marianne

  • 13 Mei 2011 - 20:41

    Elbrig:

    Hoi Ton,
    Welkom op de Peruaanse bodem, prachtig land en veel te beleven.
    Ik hoop dat je rug het goed blijft doen en de bedden een beetje goed zijn.
    Wat een oefenmateriaal op je pad, met het spaans gaat het vast wel lukken.
    Het allerbeste. groet Elbrig

  • 15 Mei 2011 - 15:18

    Ciska:

    Hola Antonio,
    Leuk om te lezen je verslag. Ik vind het wel stoer van je. Zoals je het beschrijft zie ik je wel lopen of rondgereden worden in Lima. Adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru,Bolivia,Ecuador,Colombia

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2011

Palomino strand

26 Augustus 2011

Palomino

31 Juli 2011

Huaraz en Cotapaxi

20 Juli 2011

The Manu Reserve,

18 Juli 2011

Inca Jungle Trail
Ton, Monique

Actief sinds 20 Maart 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 172444

Voorgaande reizen:

29 April 2018 - 19 Mei 2018

Sri Lanka

14 Februari 2017 - 12 Mei 2017

3 maanden door Argentinië en Chili

28 Maart 2016 - 22 April 2016

Japan

05 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Ho Chi Min route op de motor

16 Maart 2014 - 12 April 2014

Op de motor door Nepal

23 Juni 2012 - 20 Juli 2012

thailand

09 Mei 2011 - 03 September 2011

Peru,Bolivia,Ecuador,Colombia

03 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Bolivia/Chili

28 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

20 Juni 2008 - 14 Augustus 2008

reis door zuid-amerika

Landen bezocht: