Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

19 Augustus 2009 | Canada, Vancouver

Maandagochtend vroeg zijn we vertrokken uit Vicotoria om met de ferry naar Vancouver te gaan. De oversteek duurde 1 1/2 uur, net mooi. In Vancouver is geen camping, tenminste als je dichtbij de stad wilt blijven niet, we hebben onze laatste nacht in de tent dus ook meteen gehad.
De tent is prima bevallen, die gaat mee naar Nederland. De koelbox en de stoelen laten we hier achter. In Vancouver hebben we een hotel gezocht in Down Town zodat we overal echt dichtbij zitten. Vancouver is een hele leuke stad met allemaal verschillende wijken die weer een heel eigen uitstraling hebben. We hebben de eerste middag wat in Down Town rond gewandeld en 's avond gegeten in Gastown. Hier is eigenlijk de stad Vancouver begonnen, de wijk is ouder en heel gezellig met veel restaurantjes waar je goed kan eten en zitten. We hebben daarna Koen naar het hotel gebracht en toen zijn wij samen nog even naar Yaletown geweest. Koen komt nergens naar binnen vanwege zijn leeftijd en hij vindt het helemaal niet erg om een avondje een beetje TV te kijken, dus voor ons nog even de kans om Vancouver verder te ontdekken.
Yaletown is weer helemaal anders, dit is een hele trendy wijk wat weer een heel ander publiek aantrekt. Je kan op een terrasje alleen al een leuke avond beleven aan alle glitter en glamour wat voorbij komt.

De volgende ochtend zijn we nog wat wezen shoppen en daarna naar het vliegveld want we moesten de auto om 5 uur inleveren. Ons vliegtuig naar Calgary ging om 7 uur. Auto inleveren verliep allemaal prima, we hebben 4.500 km gereden. We hadden onze rugzakken al goed gepakt en voor twee dagen kleding e.d. in twee kleine dagrugzakjes gepakt voor de 2 dagen Calgary, dan kunnen we onze rugzakken op het vliegveld achter laten.
Toen naar de incheckbali waar de heer ons heel droog meldde dat we een dag te vroeg waren, ons vliegtuig vertrekt woensdag en niet dinsdag.....???? Ok, dit komt me bekend voor, alleen vorig jaar waren we een dag te laat.... :-) :-)!!! Wat is dat toch met ons???? Nou ja, we hebben nog geprobeerd om te boeken maar dat zou 500 dollar kosten en we vonden Vancouver heeeeel leuk dus dat is echt zonde. We hebben de rugzakken naar de storage gebracht en zijn met de metro terug gegaan naar de stad. De metro was net voor de tweede dag in gebruik, de mensen van Vancouver waren er zo trots op, iedereen had het erover dat dit de tweede dag was en dat het maar 20 minuten duurde van vliegveld tot stad. We waren dus om 6 uur al weer terug in ons oude hotel en hebben weer ingechecked.
Geeft niets hoor, zo hadden we het eigenlijk ook bedacht, 1 dag extra in Vancouver. We zijn gisteravond weer uit geweest en hebben een hele leuke avond gehad.
Nu gaan we vandaag naar Stanley Park en einde van de middag weer naar het vliegveld. Dan vliegen we morgen weer door naar huis.

We hebben een fantastische vakantie gehad. Wat ons het meest verbaasd heeft zijn de campings en de stadjes die we onderweg zijn tegen gekomen. Helemaal geen luxe, dat hadden we gewoon niet verwacht. De aankoop van de tent en het kamperen bleek voor ons een schot in de roos te zijn, we vonden het prachtig om het zo te doen. En de stadjes Smithers en Stewart staan in ons geheugen gegrift. Je kreeg daar nog echt zo'n western gevoel, geweldig gewoon. Ook Hyder met z'n 100 inwoners, prachtig gewoon. De natuur is hier echt overweldigend en de inspanningen die ze hier doen om wildlife en mensen zoveel mogelijk bij elkaar te houden is indrukwekkend. We hebben in onze andere reizen niet zoveel wildlife gezien als deze reis. Ik hoop echt dat dit zo behouden kan blijven, de inspanningen zijn er in ieder geval wel naar.

Heel veel groeten van ons en tot snel!
XXX

• 20 Augustus 2009 - 07:34

Carel En Els:

Lieve mensen,

hartelijk dank voor jullie leuke reisverslagen, een beetje mee op jullie trektocht.
    Een goede reis terug

groet Carel en Els

• 20 Augustus 2009 - 09:45

Lidwien:

Wat een mooi reisboek zal dat weer worden van jullie. Ik kijk uit naar de foto's erbij.

Goeie reis terug naar de wildlife Noord-Holland !

Liefs van Lidwien

• 21 Augustus 2009 - 20:47

Marcel Van Laten:

Goed dat het leuk is geweest en ik ga nu ook zeker naar Canada. tot snel

Gr Marcel