Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ton, Monique Rietveld - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton, Monique

11 Augustus 2009 | Canada, Ucluelet

Gistermiddag zijn we aangekomen op Vancouver Island.

Voordat we hier aankwamen zijn we vanuit Stewart naar Prince Rupert gegaan. Dat was en autorit van ongeveer 5 uur door een prachtig gebied, we hebben er nog over gedacht om dit in 2 stukken te hakken, maar omdat de Lonely Planet aangaf dat Prince Rupert een leuke plaats was, hebben we besloten om direct door te rijden.
Achteraf gezien hadden we dat misschien toch anders gedaan. Prince Rupert viel erg tegen en ook de camping stelde niet zoveel voor. Ook regent het in P. Rupert 220 dagen per jaar, dus de kans dat we regen zouden hebben was ERG aanwezig. En ja, het begon ook te regenen. We zouden hier 4 nachten blijven omdat we de boot naar Vancouver Island geregeld hadden voor dinsdag 11 aug. Dit zagen we niet echt zitten. Het idee kwam om dan de boot om proberen te zetten naar Zondag en wat langer op Vancouver Island te blijven. Dat was gelukkig geen enkel probleem.

De bootreis is de inside passege en gaat langs de kust van Canada, tussen allerlei kleine eilandjes door. Onderweg is er veel te zien. Maar ook deze dag heeft het de hele dag geregend. We zaten trouwens wel prima! We hadden voor 30 dollar per stuk een stoel gereserveerd, voor dat geld zaten we in de Agora lounge, helemaal voorin het schip met een prachtig uitzicht. Jammer dat het regende want daardoor was het uitzicht natuurlijk wel veel minder, maar toch..... we hebben wel walvissen gezien!! 4 of 5 walvissen, het was heel moeilijk om ze op de foto te krijgen, maar 1 keer is het me gelukt om de staart mooi op de foto te krijgen. Ik moet wel heel erg inzoomen op de foto, maar hij staat erop. De andere keren was ik of net te laat of stond ik niet op het goede punt.
De bootreis duurt 15 uur, we zaten gelukkig goed met heerlijke ligstoelen, maar toch........... een cruise zou echt niets voor ons zijn. We vervelen ons rot na een poosje.

We kwamen dus om een uur of 11 's avonds in Port Hardy aan. Daar zijn we meteen op de eerste de beste camping gaan staan en de volgende ochtend zijn we om een uur of 10 vertrokken. Eerst nog even wat ontbeten in Port Hardy en daarna een autoreis van 5 uur naar Ucluelet Dit plaatsje ligt dichtbij Tofino in het zuiden van Vancouver aan de Stille Oceaan. Het is hier een echte surfspot en je moet het ongeveer zo zien dat dit dorpje Egmond aan zee is en Tofino ongeveer als Scheveningen. Het is dus wat kleinschaliger maar wel leuk. Vandaag zijn we even wezen kijken in Tofino, daar is het echt veeeeeel drukker dan hier, veel meer hotels, lodges ed.

Voor morgenmiddag hebben we een whale watching tour besproken, De kans dat we bultruggen zien is erg groot, maar hier zitten ook orca's, zee-arend maar ook beren worden gespot langs de kust.
We staan op een leuke camping, met een sauna en een hot tub! We hebben hier voor 4 nachten geboekt en we gaan daarna naar Victoria.

• 12 Augustus 2009 - 08:25

Isabell:

Wat leuk om jullie reisverslagen weer te lezen. Wat beschrijf je dat goed Monique! Het is net alsof ik erbij ben.
    Waar jullie nu zijn ben ik ook vlakbij geweest;)

x- Isa

• 12 Augustus 2009 - 09:38

Sylvia:

Het is eerdere keer weer leuk om jullie verhalen te lezen.
    We zitten thuis nu midden in de 2300 foto en 4 uur film van de meiden.
    Heerlijk omdat allemaal te zien.
    Monique, er zit een goede foto tussen van een walvis je mag hem wel lenen hoor!

Groeten en blijf lekker genieten.
    Sylvia